Raamatukogus näeb taas huvitavat näitust
Helve Tamm Vali Uudised (2014), 12. detsember, nr. 95, lk. 4.
Läinud nädalal avati Põltsamaal raamatukogu saalis Meeri Remmelga esimene personaalne akvarellmaalide näitus „Valguse varjudes värvilaike", mida võib uudistamas käia detsembrikuu lõpuni.
Jõgeva linnaraamatukogus töötav Meeri Remmelg rääkis, et kunagi, pärast kaheksandat klassi, oli tal plaanis minna õppima Tartusse kunstikooli, kuid siis hakkas ta kahtlema, kas kõnealune amet oleks ikkagi selline, millega ta tahaks terve elu tegeleda.
„Nii ma siis kõhklesin ja kahtlesin ning mõtlesin, et terve elu ma seda tööd ka teha ei taha. Ja muidugi sai mõeldud sedagi, et kas ma ikka olen nii andekas. Ja siis mõtlesin veel, et ma võin seda ju igal ajal hobi korras teha millegi muu kõrvalt. Nii läksingi hoopis Räpinasse õppima. Ega seal oldud aeg olnud sugugi mahavisatud aeg, sest toona õpetati seal ka muule lisaks lilleseadet, mis andis mulle kompositsiooni ja värvitunnetuse. Edaspidi on sellest palju kasu olnud. Hiljem olen lilleseadega ka rohkem tegelenud ja ala juurde tudeerinud. Isegi fotograafiat olen veel õppinud," rääkis Remmelg endast.
Ta lisas, et kõigi nende aladega tegeleb ta ikkagi hobi korras. Leiva on talle lauale toonud hoopis asisem amet.
Näiteks pikka aega, saabuval kevadel täitub 30 aastat, on ta olnud Jõgeval lasteaias Karikakar majandusjuhataja. Kui ühel ajal jäi lasteaias lapsi vähemaks, jäi täiskohast alles vaid pool.
„Siis tuli endale otsida teiseks pooleks ka midagi. Ja nii ma läksin Jõgeva linnaraamatukogusse tööle ning sealt sai mindud seda ametit ka Viljandi kultuuriakadeemiasse õppima," jutustas kunstnik. Remmelga sõnul on kõigest hoolimata jäänud huvi maalimise vastu teda alati kummitama. Seetõttu astus ta 2006. aastal Jõgeva kunstikooli avatud stuudiosse Elita Järvela käe alla pastellimaali õppima. Paar aastat tagasi kutsus aga Gennadi Lapin ta enda juurde akvarelli proovima.
„Kui Lapin mind enda juurde õpilaseks kutsus, siis mõtlesin, et kas ikka lähen sinna. Tegelikult on pastell ju kuiv tehnika ja minna nüüd hoopis märja tehnika peale . . . eks ma natuke pelgasin seda. Aga Lapin pani mind seal proovile ja lõpuks hakkas asi mulle kohe päris meeldima," tunnistas Remmelg.
Aga eks nii ole iga asjaga, et alguses tundub kõik uus ja seetõttu hirmuäratav, kuid mida rohkem asjaga tegeled, seda toredamaks tegevus muutub. Ka akvarell kujunes ajapikku Remmelgale üha lähedasemaks ning seeläbi ka käsi kindlamaks. Tuleb möönda, et tegelikult on akvarellitehnika üks lõpmata keeruline, kuigi pinnapealselt vaadates paistab asi lihtne. Tundub, et mis seal siis ikka nii erilist on -vesi ja värvid ning ongi kõik. Tegelikkuses toob aga akvarell kunstnikus välja tema tõelised oskused, sest vee ja värvidega mängides võib väga kergesti pildi n-ö poriseks muuta. Kui õlimaali tehes saab hiljem viltu läinud kohti üle värvida või isegi maha kraapida, siis akvarelli puhul pole see võimalik. Akvarell nõuab ülipeent tundlikkust ja sisemist piiride teadlikkust sellest, kui palju sa tohid kuskile värvi kanda. Näib, et Meeri Remmelg on selle piiride tunnetuse kätte saanud ja suudab ning oskab meisterlikult akvarelli enda tahtele allutada kuigi ta ise tunnistab, et kasvada sellel alal on tal veel küllalt ruumi.
„Eks see on mulle üks tõsine väljakutse. Just see mängulisus. Ma võin ju mõelda, et teen nii või naa, kuid lõpuks kukub kõik välja teistmoodi. Tehniliselt on see igal juhul põnev," märkis ta.
Kõige enam meeldib talle üks akvarelli alaliike, pa-pier-pellie, millega ta tahab edaspidi tõsisemalt tegeleda. Just selles tunneb ta iseennast kõige enam. Ka tunneb ta huvi inimese kujutamise vastu, kuigi siiani on paberile kantud valdavalt loodust. Seega arenguruumi on ning eesmärgid seatud.
Igal juhul soovitan tema näitust vaatama minna, sest kõige suurem kuningas on ikkagi enda silm.