« Tagasi

Põltsamaa Raamatukogu uuenduste lainel

Raimo Metsamärt  Põltsamaa Teataja(2019), 11. september, nr.39, lk. 4.

Raamatukogus pannakse tööle ka paberihunt.

Pisut ehmatav sõnum ei tähenda mitte raamatukogu hukku, kus kõik väljaanded paberihundi ablaste lõugade vahel oma otsa leiavad, vaid hoopis tulevikku vaatamist ehk siinses kontekstis paljude uute teenuste lisandumist.

Kliendipäevi on peetud varemgi ja peetakse ka tulevikus, raamatukogu jaoks ei ole 16. september aga kindlasti tavaline päev. Kliendipäev on ka sel päeval, kuigi see tähendab raamatukogu jaoks uut etappi ajaloos. Ilmselgelt on jäädavalt möödas need ajad, kus siin pelgalt lugemissaalis loeti ja raamatuid koju laenutati. Ehkki need tegevused jäävad alles, toovad uued ajad tuttavasse hoonesse ka hoopis teisi tegevusi.

Nii nagu ka kauplustes on ka raamatukogus klient kuningas ja saab varsti kasutada iseteenindussüsteemi eeliseid. Selleks ulatab n-ö abikäe raamatukogusüsteemi Riks lisamoodul, mille abil toimub raamatute laenutamine ja tagastamine. Lisaks tuleb siia ka aparaate ja aksessuaare, mida siin iial varem näha ei ole olnud - näiteks vererõhu mõõtmise ja seljamassaaži aparaat. Tõsi küll see ei tähenda, et raamatukogu töötajad teile massaaži tegema hakkavad (kõlab iseenesest  ahvatlevalt), vaid seda, et näiteks massaažiaparaati saab koju laenutada. Lisaks saab nüüd peatselt laenutada ja kasutada kõnnikeppe, lugemisluupi, õue- ja lauamänge ja laadida akusid ning nutiseadmeid. Eespool nimetatud paberihunt on ka olemas juhuks, kui näiteks delikaatne kirjavahetus mitte mingil juhul prügikasti sattuda ei tohi.

Raamatukogu funktsiooniga kenasti kokku passivad tegevused, nagu kiletamine ja lamineerimine - needki võimalused on olemas.

„Lisaks olemasolevatele ja juba tuttavatele- teenustele pakub raamatukogu tõesti peatselt täiesti uusi teenuseid," sõnab raamatukogu direktor Rutt Rimmel. Tema sõnul ongi kliendipäev selleks, et  kõik huvilised saaksid uute teenustega lähemalt tutvuda. Kliendi päeval tasub  juba ainuüksi seepärast kohale tulla, et muidu tasuliste teenuste eest sel päeval maksma ei pea.

Kuidas aga need uued teenused leiti? „Esialgne valik on tehtud selle järgi mida me oleme kogenud;

ehk pakume neid teenuseid, mida inimesed ise on küsinud," sõnab Rutt Rimmel. Veidi võetakse n-ö snitti ka teistest raamatukogudest, kuigi siin seavad teenuste pakkumisele omad piirid näiteks ruumide arv ja nende suurus.

Mõistagi ei ole teenuste nimekiri lukus, sestap on siin olemas ka küsitluslehed, kuhu iga praegune ja tulevane klient saab oma südamesoovid kirja panna.

Kliendipäev  toimub Põltsamaa` raamatukogus 16. septembril.